Logo, identitate de brand, brandingul. Ce sunt si cum ma ajuta?
In anul 2020, competitia este din ce in ce mai acerba si ca antreprenor stii ca trebuie sa captezi atentia consumatorilor este cel mai important. Prin realizarea unei imagini cat mai recunoscibile, de incredere si cat mai constanta, a companiei tale vei putea castiga atentia si loialitatea consumatorilor tai.
De cele mai multe ori ne intalnim cu situatia in care persoanele in momentul in care se gandesc la realizarea unui Brand, defapt se gandesc la realizarea unui Logo. Este adevarat ca Logoul este un element cheie a unui brand si ca acesta este imediat asociat cu vizual cu o companie, in cea ce urmeaza incercam sa explicam ce este defapt un Brand.
“Your brand is what other people say about you when you’re not in the room.”
Nimeni nu putea spune mai bine decat fondatorul Amazon, Jeff Bezos, ce este un brand, insa pentru putea directionarea perceptiei consumatorilor asupra brandului tau este nevoie de doua elemente cheie:
Ce Este Identitatea de Brand?
Colectia a mai multor expresii, tangibile, precum: nume, LOGO, culori, design, un set de imagini, un slogn, un tip de scris, o viziune, un font sau un simbol particular si lista poate continua. Cu cat aceste expresii sunt mai specifice, disctinte si in armonie unele cu altele, cu atat sunt sanse mai mari ca brandul pe care il creezi sa poate fi recunoscut. Pentru ca o companie sa fie perceputa ca fiind un brand puternic, in creionarea identitatii de brand aceasta trebuie sa aiba in vedere, piata tinta, cine ii sunt clientii, cine ii sunt competitori si care este mediul de afaceri in care aceasta isi desfasoara activitatea.
Pentru a usura construirea unei comunitati in jurul brandului, este benefica ca identitatea de brand sa includa unul dintre cele 4 lemente: Atribute-Beneficii-Valori-Personalitate
Ce Este Brandingul?
Desi in realitate, consumatorul este cel care decide cum este brandul tau, este o modalitate prin care il poti ghida pe acesta in directia setata de tine.
Aceasta modalitate este brandingul, si mai exact este procesul de modelare a perceptiilor pe care consumatorii le au despre compania ta. Toti pasii pe care ii faci pentru a va construii notorietatea si reputatia produselor sau serviciilor livrate de compania ta, sunt parte integranta ai procesului de branding. Chiar daca nu toate eforturile pe care le veti face pentru a influenta perceptia consumatorilor, vor putea sa influenteze consumatorul, cu cat sunt mai multe, mai directionate si mai clare, cu atat sunt mai mari sansele de a creea un brand de succes.
Pe masura ce construiesti Brandul companiei tale, fi atent si verifica daca fiecare element contribuie de fapt la percepția generală pe care doresti să o imprimi clienților.