BRANDING vs MARKETING diferente si asemanari
Într-un cuvânt, brandingul este cine esti si de marketing este modul în care construiesti awareness-ul. Brandingul este strategia ta, în timp ce de marketing cuprinde obiectivele tactice. Când vorbim despre branding de marketing vs branding, cel din urma este reprezintă cine esti, in timp ce marketingul este modul în care atragi atenția consumatorului. De asemenea, branding-ul este ceea ce va ajută să păstrați clienții actuali și marketing-ul este mdodalitatea de a atrage noi clienti.
Ce este branding-ul?
Pentru a determina care este brand-ul, aveți nevoie să vă puneți mai multe întrebări. Întrebările care merg dincolo de generalizarea domeniului activitatii prestate și întrebări pentru a determina cine esti ca o companie, si mai important, cine esti ca un brand. Întrebările de mai jos sunt un loc excelent pentru a începe:
• Care sunt principiile tale și valorile fundamentale?
• Care este misiunea?
• Ce te-a inspirat pentru a construi afacerea ta?
• De ce vrei să oferim produsele sau serviciile dvs. pentru publicul țintă?
• Ce te face unic?
• Ce iţi doreşti să le apară în minte clienţilor, atunci când cineva aude numele afacerii tale?
• Cum vrei ca oamenii să se simtă când se gândesc la afacerea ta?
• Cum doriți ca utilizatorii să vă descrie ca o companie?
Răspunsul la întrebările de mai sus vă va ajuta să înțeleagă diferența dintre branding și marketing. Investiți timp în furnizarea de răspunsuri elaborate. Ceea ce se va observa, este că toate întrebările sunt legate de operațiunile și cultura internă. Prin urmare, ceea ce construiesti in interiorul companiei tale, este ceea ce va vedea în brandul exterior.
Brandingul va cultiva ceea ce consumatorii dumneavoastra vor spune despre compania ta.
Ce este marketing-ul?
Când vorbim de marketing vs. branding, marketingul se referă la instrumentele pe care le utilizăm pentru a livra mesajul de brand-ul. Marketing se va schimba și va evolua în mod continuu, la fel ca și produsele și serviciile pe care le oferi vor continua să se schimbe și să evolueze. Marketing va fi orientat în mod direct și în mod special către sectoarele de publicul țintă, totodata sprijinind în același timp valorile de bază ale mărcii.
Marketingul este vast. Acesta poate fi orice combinație de text, cuvinte cheie, fotografii, diagrame, grafice și video. Poate fi din inimă, amuzant, sau grave. Marketing poate fi realizat printr-o varietate de metode online și offline-unele dintre cele mai frecvente fiind:
• SEO
• Marketing de conținut
• Social Media Marketing
• Pay Per Click Marketing
• Mobile Marketing
• Televiziune
• Radio
• Print Campanii
Cu toate acestea, există multe alte metode atât de marketing online și offline pe care le poti folosi. În timp ce metodele de marketing vor aparea și vor disparea, brand-ul va fi cel ce va rămâne întotdeauna constant.
Fiecare proiect care face diferenta are o are un inceput puternic, sperand ca acum intalegi mai bine diferenta intre marketing si branding, te va ajuta sa iti construiesti o comunicare mai clara folosind intr-un mod propriu uneltele de brand si metodele de marketing, pentru a reusi sa aduci cele mai bune rezultate proiectului tau.